- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Gęsina nie tylko na św. Marcina - Promocja przyzagrodowego chowu, przetwórstwa oraz walorów żywieniowych gęsiny podczas targów i imprez plenerowych
Fundacja Hodowców Polskiej Białej Gęsi w partnerstwie ze Lokalną Grupą Działania Czarnoziem na Soli, Kujawsko-Pomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Minikowie oraz Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy realizuje projekt pn. Gęsina nie tylko na św. Marcina - Promocja przyzagrodowego chowu, przetwórstwa oraz walorów żywieniowych gęsiny podczas targów i imprez plenerowych.
Projekt skierowany jest do minimum 149 500 osób z terenów całej Polski, a w szczególności z terenów województwa: pomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego.
Poprzez udział w targach i imprezach planuje się dotrzeć do:
- rolników i mieszkańców obszarów wiejskich, którzy ze względu na ograniczone możliwości rozwoju zawodowego na terenach wiejskich zagrożone są wykluczeniem społecznym i ubóstwem, chcących się zaktywizować poprzez rozpoczęcie działalności w zakresie przyzagrodowego chowu gęsi i sprzedaży produktów z gęsiny,
- potencjalnych konsumentów, których należy uświadomić w zakresie walorów zdrowotnych, jakie posiadają produkty z gęsiny,
- przetwórców, osób prowadzących gospodarstwa agroturystyczne, restauratorów, właścicieli punktów gastronomicznych, które można by zainteresować włączeniem do swojej oferty sprzedaż produktów z gęsiny.
Efektem realizacji operacji osiągniętym bezpośrednio po zakończeniu projektu będzie udział łącznie w 12 targach, w tym 6 w 2020r. i 6 w 2021r. oraz podniesienie poziomu wiedzy u minimum 5000 osób z zakresu przyzagrodowego chowu gęsi, przetwórstwa i sprzedaży gęsiny w ramach rolniczego handlu detalicznego oraz budowania współpracy.
Wiedza przekazana podczas targów i eventów, stanie się podstawą do promocji i rozbudowy rynku przetwórstwa lokalnego, skracania łańcucha dostaw żywności od producenta do konsumenta, jak również tworzenia zapotrzebowania na żywność zdrową, ze znanego źródła.
Spodziewanymi efektami długofalowymi niniejszej operacji są:
- zwiększenie ilości podmiotów działających w ramach RHD,
- zawiązywanie się współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku przetwórstwa lokalnego,
- zwiększenie popytu na żywność produkowaną lokalnie (zwłaszcza wyroby z gęsiny).
W dłuższej perspektywie czasu osiągnięcie powyższych efektów może spowodować wzrost dochodowości gospodarstw rolnych, zmniejszenie bezrobocia na terenach wiejskich i zmniejszenie odpływu ludzi w wieku produkcyjnym ze wsi do miast.
„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”
„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”