- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Polski handel zagraniczny margarynami w 2014 roku
W 2014 roku saldo obrotów handlowych w polskim handlu margarynami było tradycyjnie dodatnie i wyniosło 21,7 mln EUR wobec 25,0 mln Euro w analogicznym okresie rok wcześniej. O pogorszeniu bilansu handlowego zadecydowała większa dynamika spadku wartości eksportu niż spadku importu. W 2014 roku wartość eksportu margaryn z Polski na rynki zagraniczne wyniosła 124,3 mln EUR (-12%), a wolumen eksportu zmniejszył się o 6% do około 121,8 tys. ton. Około 97% eksportu margaryn trafiło do państw Unii Europejskiej głównie do: Czech (24% ilości), Węgier (16%), Niemiec (13%). W 2014 roku import margaryn do Polski był na poziomie 84,1 tys. ton (-8%) za 102,5 mln EUR (-12%). Ogółem z UE pochodziło około blisko 100% ilości margaryn z czego 97% z państw UE15. Największymi dostawcami margaryn na polski rynek były: Niemcy (46% ilości), Holandia (32%) oraz Szwecja (9%).
Witold Rodkiewicz - FAMMU/FAPA