Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW (strona archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Suwalszczyzna - kraina jak baśń

Suwalszczyzna jako region turystyczny posiada wiele atutów, wśród których środowisko przyrodnicze zajmuje czołowe miejsce. Obszar wyróżnia się nieskażoną przyrodą, dużą lesistością terenu występowaniem wielu jezior i rzek oraz wyrazistym krajobrazem polodowcowym, który ze względu na malownicze ukształtowanie terenu jest porównywany do baśniowej krainy. Tereny o unikatowych cechach przyrodniczych i krajobrazowych objęto ochroną prawną tworząc Wigierski Park Narodowy, Biebrzański Park Narodowy (Suwalszczyzna obejmuje jego północny fragment) oraz Suwalski Park Krajobrazowy. W terenie funkcjonuje duża różnorodność szlaków turystyki aktywnej (wodnej, pieszej i rowerowej, te ostatnie zimą mogą służyć jako trasy narciarskie). Obszar leży przy granicy z Litwą, Białorusią i Rosją (poprzez Obwód Kaliningradzki). Przygraniczne położenie wytworzyło swoistą mieszankę kulturową różnych narodów (m.in. Polaków, Litwinów, Rosjan, Białorusinów), widoczną w postaci folkloru słowno-muzycznego, ludowych obrzędów, rzemiosła i tradycyjnej kuchni.

Do najważniejszych obiektów kojarzonych z Suwalszczyzną zalicza się: Kanał Augustowski, Wigry (jezioro, klasztor, miejsce pobytu Papieża Jana Pawła II), Czarna Hańcza (popularny szlak wodny), Hańcza (najgłębsze jezioro), Suwałki (najdalej na północ wysunięte miasto), Augustów (centrum sportów wodnych), Sejny (miasto pogranicza, ośrodek wielu kultur).

Bazując na coraz wyraźniejszych tendencjach do współpracy różnych środowisk z obszaru Suwalszczyzny, Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna[1] podjęła w 2010 r. zintegrowaną inicjatywę promocyjną w postaci Kampanii promocyjnej Suwalszczyzny jako jednej z marek turystycznych województwa podlaskiego, prowadzonej pod hasłem promocyjnym „Suwalszczyzna kraina jak baśń”. Kampania ta ma na celu promocję zarówno wizerunku Suwalszczyzny, jak i jej produktów turystycznych, wśród których znaczącą rolę odgrywają produkty turystyki wiejskiej. Jest kierowana do trzech grup docelowych: rodzin z dziećmi, osób starszych
i młodzieży szkolnej na rynkach: Warszawy, Łodzi i miast śląskich oraz do klientów zagranicznych z Litwy i Niemiec.

Komunikat marki „Suwalszczyzna Kraina jak Baśń” daje skojarzenia z naturą, baśniowym krajobrazem, historią, tajemniczością. W baśniowej krainie spędza się czas rodzinnie, dzieciom oferuje się prawdziwy świat dziecka, rodzicom - możliwość spełniania marzeń ich dzieci, poznawania ciekawych miejsc, odpoczynku i rekreacji w naturalnym środowisku; osobom starszym - podróże sentymentalne i powrót do atmosfery dzieciństwa.

Suwalszczyzna Kraina jak baśń zobacz stronę internetową


[1] Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna została utworzona 5 października 1991 r. i nadrzędnym celem jej działania był szeroko rozumiany rozwój obszarów wiejskich ze szczególnym uwzględnieniem turystyki. W ciągu dwudziestu lat funkcjonowania Izba zrealizowała wiele projektów dotyczących tworzenia produktów turystycznych od tych najprostszych, obejmujących działanie pojedynczych obiektów agroturystycznych, poprzez tworzenie pakietów turystycznych w postaci szlaków turystycznych, czy też przygotowanie i realizacja kampanii promocyjnej całego regionu. Doświadczenie Izby pokazuje, że mówiąc o turystyce wiejskiej nie należy jej produktu traktować jako ”samotnej wyspy” lecz w działaniach promocyjnych włączyć go jako element integralny w kreowany wizerunek obszarowy.

 

 

Powrót

&amp

Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa strony    |    copyright KSOW 2009