Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW (strona archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      
Rynek owoców i warzyw

Nowa kampania promująca unijne produkty

10.11.2016

W bieżącym roku ruszył kolejny program mający na celu promowanie unijnych produktów na rynkach trzecich, pozaunijnych.  „Smaki Europy – jakość i tradycja” to trzyletni program promocji produktów spożywczych, pochodzących z krajów Unii Europejskiej w tym: świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów wyprodukowanych z tych mięs; mięsa drobiowego wysokiej jakości (QAFP) a także świeżych oraz przetworzonych owoców i warzyw, w tym głównie soków.

Produkty wytwarzane są tradycyjnymi metodami uprawy warzyw i roślin oraz chowu zwierząt, zgodnie z obowiązującymi w Unii Europejskiej systemami, w tym systemem jakości HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), GMP (Good Manufacturing Practice), GHP (Good Hygiene Practice) i GAP (Good Agricultural Practices) oraz normą handlową ISO (Quality Management System). Mięso drobiowe produkowane jest zgodnie również z krajowymi systemami jakości: QAFP – Quality Assurance for Food Products.

Wśród promowanych mięs warto zwrócić uwagę na produkty wieprzowe – karkówkę, schab, polędwiczki, łopatkę, szynkę i golonkę oraz wołowe – karkówkę i polędwicę, a także drobiowe – tuszki i elementy mięsa. Przetwory mięsne słynące ze smaku i jakości to wyroby, gotowane, wędzone i surowo dojrzewające- szynki, balerony, polędwicę, kiełbasy grube i cienkie.

Różnorodna i bogata gama owoców z jabłkiem jako produktem sztandarowym i wyselekcjonowane warzywa oraz przetwory owocowo-warzywne stanowią kompletną propozycję produktów umożliwiających poznanie tradycyjnych smaków o europejskiej jakości.

Program Smaki Europy – jakość I tradycja realizowany jest przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz Związek Sadowników RP w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej, współfinansowany ze środków UE, RP oraz ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Budżet projektu wynoszący ponad 5,357 mln EUR w 50% jest finansowany z budżetu UE, 30% pokrywa budżet krajowy, a 20% udziału własnego wnioskodawców pochodzi z Funduszy Promocji, w tym z Funduszu promocji Owoców i Warzyw.

Kampania prowadzona jest między innymi na rynku algierskim, białoruskim i chińskim. Zakłada się, iż w wyniku przeprowadzonych działań promocyjnych świadomość grup docelowych na powyżej wspomnianych rynkach, a także pośrednio konsumentów na temat wysokiej jakości produktów unijnych wzrośnie o 20%

Dagmara Długokęcka FAMMU/FAPA


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
   |    copyright KSOW 2009