- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Nowa kampania promująca unijne produkty
W bieżącym roku ruszył kolejny program mający na celu promowanie unijnych produktów na rynkach trzecich, pozaunijnych. „Smaki Europy – jakość i tradycja” to trzyletni program promocji produktów spożywczych, pochodzących z krajów Unii Europejskiej w tym: świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów wyprodukowanych z tych mięs; mięsa drobiowego wysokiej jakości (QAFP) a także świeżych oraz przetworzonych owoców i warzyw, w tym głównie soków.
Produkty wytwarzane są tradycyjnymi metodami uprawy warzyw i roślin oraz chowu zwierząt, zgodnie z obowiązującymi w Unii Europejskiej systemami, w tym systemem jakości HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), GMP (Good Manufacturing Practice), GHP (Good Hygiene Practice) i GAP (Good Agricultural Practices) oraz normą handlową ISO (Quality Management System). Mięso drobiowe produkowane jest zgodnie również z krajowymi systemami jakości: QAFP – Quality Assurance for Food Products.
Wśród promowanych mięs warto zwrócić uwagę na produkty wieprzowe – karkówkę, schab, polędwiczki, łopatkę, szynkę i golonkę oraz wołowe – karkówkę i polędwicę, a także drobiowe – tuszki i elementy mięsa. Przetwory mięsne słynące ze smaku i jakości to wyroby, gotowane, wędzone i surowo dojrzewające- szynki, balerony, polędwicę, kiełbasy grube i cienkie.
Różnorodna i bogata gama owoców z jabłkiem jako produktem sztandarowym i wyselekcjonowane warzywa oraz przetwory owocowo-warzywne stanowią kompletną propozycję produktów umożliwiających poznanie tradycyjnych smaków o europejskiej jakości.
Program Smaki Europy – jakość I tradycja realizowany jest przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz Związek Sadowników RP w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej, współfinansowany ze środków UE, RP oraz ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Budżet projektu wynoszący ponad 5,357 mln EUR w 50% jest finansowany z budżetu UE, 30% pokrywa budżet krajowy, a 20% udziału własnego wnioskodawców pochodzi z Funduszy Promocji, w tym z Funduszu promocji Owoców i Warzyw.
Kampania prowadzona jest między innymi na rynku algierskim, białoruskim i chińskim. Zakłada się, iż w wyniku przeprowadzonych działań promocyjnych świadomość grup docelowych na powyżej wspomnianych rynkach, a także pośrednio konsumentów na temat wysokiej jakości produktów unijnych wzrośnie o 20%
Dagmara Długokęcka FAMMU/FAPA
Słowa kluczowe : Promocja owoców i warzyw, Promocja przetworów owocowo-warzywnych