- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Polski handel zagraniczny margarynami w 2015 roku
W 2015 roku saldo obrotów handlowych w polskim handlu margarynami było podobnie jak w poprzednich latach dodatnie i znalazło się na poziomie 23,7 mln EUR wobec 21,4 mln Euro rok wcześniej, zatem się poprawiło. O poprawie zadecydowała większy przyrost wartości eksportu niż importu. W poprzednim roku wartość eksportu margaryn z naszego kraju była na poziomie 132,8 mln EUR, co oznacza 7% wzrost wobec roku 2014. Wolumen eksportu wzrósł w tym okresie o 9% do 133,4 tys. ton. Eksport był tradycyjnie mocno rozdrobniony, a 98% ilości margaryn trafiło do państw UE. W odbiorze tego produktu na pierwszym miejscu znalazły się: Czechy (17% ilości), a potem Węgry (14%), Niemcy z Wielką Brytanią (po 13%) oraz Słowacja (8%). W 2015 roku import margaryn do Polski był na poziomie 87,2 tys. ton (wzrost o 3%) za 109,1 mln EUR (wzrost o 6%). Największymi dostawcami margaryn na polski rynek były kraje członkowskie Unii: Holandia (39% wolumenu), Niemcy (38%), Szwecja (9%), Belgia (4%).
Witold Rodkiewicz - FAMMU/FAPA