- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
"Soki i musy - witaminy w wygodnej formie" – nowa kampania już ruszyła
W Polsce ruszyła nowa kampania promocyjno – informacyjna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków pod hasłem „Soki i musy – witaminy w SMART formie”. Trzyletni program ma uświadomić rodzicom, że soki i musy owocowo-warzywne to wygodny sposób na wzbogacenie codziennej diety o witaminy. Działania promocyjne będą prowadzone równocześnie w ramach kampanii telewizyjnej, internetowej, przez stronę www i fanpage na Facebooku, jak również w innych działaniach. Kampania obejmie aż pięć rynków: polski, czeski, litewski, rumuński i słowacki. Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” w głównej mierze opiera się o ideę „smart rozwiązań” czyli takich, które są atrakcyjne, modne i przede wszystkim wygodne. Soki i musy to witaminy w smart formie, bo dzięki poręcznym opakowaniom są nowoczesną formą owoców. To sprawia, że możemy z nich korzystać w każdym miejscu i o dowolnej porze tym bardziej, iż w ostatnich latach wszyscy żyjemy coraz szybciej, dlatego coraz częściej sięgamy po wygodne rozwiązania. Kampania jest skierowana przede wszystkim do matek, czyli głównych osób decydujących o diecie swoich dzieci oraz do dzieci, dla których technologie „smart” są czymś zupełnie naturalnym i oczywistym.
Głównym celem kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest edukacja rodziców i dzieci na temat soków i musów, które mogą doskonale uzupełniać codzienną dietę o witaminy i składniki odżywcze i przede wszystkim stanowią niezwykle zdrową i pożywną przekąską w ciągu dnia. Soki i musy owocowo-warzywne stanowią zatem element zbilansowanej, bogatej w witaminy i składniki odżywcze diety. Musy stanowią iście nową kategorię na większości z pięciu rynków objętych kampanią, ich spożycie oraz świadomość na temat ich właściwości będzie jest i będzie poprzez promowanie dopiero budowana.
Jak wskazują ostatnie badania, spożycie soków na pięciu powyżej wspomnianych rynkach objętych kampanią jest w większości znacznie poniżej średniej unijnej, zauważalna jest także duża dysproporcja między spożyciem soków w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Jak wynika z dostępnych danych przeciętny Polak wypija około 11,7 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio około 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml. Dla porównania mieszkaniec Wielkiej Brytanii wypija około 17 litrów soków na rok, Niemiec – 22 litry, a Norweg aż 30 litrów.
Kampanię merytorycznie wspiera Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Wydział Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.
Od połowy marca br. ruszyła już kampania promująca soki i musy w telewizji i internecie. Na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych emitowany jest spot promujący włączanie soków i musów do codziennego menu całej rodziny oraz prowadzone są działania z zakresu lokowania produktu. Jednocześnie uruchomiona została strona internetowa www.sokiimusy.eu oraz fanpage „Żyj SMART” na Facebooku, gdzie dostępne będą bieżące informacje o kampanii, a także wiele porad dotyczących właściwego odżywiania „w prostej i wygodnej formie”.
Dagmara Długokęcka FAMMU/FAPA na podstawie informacje prasowe KUPS