Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW (strona archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      
Rynek owoców i warzyw

Europejskie jabłka dwukolorowe już na chińskim rynku

04.02.2015

Na prestiżowych targach w Dubaju oraz w Pekinie odbyły się inauguracje kampanii informacyjno-promocyjnej „Bicolored Apples from Europe". Kampania ta o polskiej nazwie Europejskie Jabłka Dwukolorowe będzie realizowana w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, którym administruje Agencja Rynku Rolnego. Organizatorami kampanii są: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa"  oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Kampania finansowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, a także współfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Głównym celem kampanii będzie poszerzenie wiedzy na temat unikalnych cech europejskich jabłek dwukolorowych.

Kampania „Europejskich Jabłek Dwukolorowych” realizowana będzie przez 36 miesięcy w trzech 12 miesięcznych etapach. Działania zaplanowane w ramach programu w pierwszym roku skupią się głównie na dotarciu do managerów i handlowców poprzez działalność eventową: organizację, obsługę medialną, PR-ową i logistyczną targów, konferencji oraz spotkań z przedstawicielami sieci handlowych.

Grupy docelowe, do których kierowane są działania zaplanowane w ramach kampanii to:

  • grupa główna: managerowie, handlowcy, przedstawiciele firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych,
  • grupa pośrednia: konsumenci,
  • grupa wspierająca: administracja, liderzy i kreatorzy opinii, media.

W ramach planowanych na lata 2014 - 2017 działań promocyjnych przewiduje się nawiązanie bezpośrednich kontaktów z menedżerami i handlowcami poprzez uczestnictwo w kolejnych międzynarodowych targach, misjach gospodarczych i spotkaniach branżowych.

Zaplanowane strategia promocyjna skierowana do wspomnianych grup docelowych ma na celu przede wszystkim promowanie jabłek dwukolorowych, do których zalicza się odmiany uprawiane w całej Europie (w tym między innymi Szampion, Gala, Golden Delicious, Red Jonaprince oraz Idared) poprzez stworzenie pozytywnego wizerunku na rynkach docelowych, co w rezultacie wpłynie na zwiększenie świadomości produktów w odniesieniu do jakości, smaku, metod produkcji oraz zbuduje pozytywne postawy konsumenckie.

Działaniami objęte są dwa wspomniane rynki: Chiny oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Łączna wartość ww. kampanii wynosi 4,996 mln euro i jest finansowana w 50% - to jest w kwocie 2,498 mln euro ze środków Unii Europejskiej, a w 30% - w kwocie 1,499 mln euro z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkład własny (w sumie kwota ponad 999,0 tys. euro) pochodzi ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
   |    copyright KSOW 2009