- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Nowe kampanie promujące polskie owoce i warzywa
Agencja Rynku Rolnego opublikowała uchwałę w sprawie podziału funduszy na wspieranie kampanii informacyjno – promocyjnych w ramach działalności Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Na wstępnie kilka zdań celem przypomnienia czym jest fundusz Promocji Owoców i Warzyw, jak funkcjonuje i jakie funkcje spełnia. Fundusze promocji (nie tylko owoców i warzyw ale i innych produktów rolnych) tworzone są w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno – spożywczych, a cele te są realizowane w poprzez prowadzenie kampanii informacyjnych i promocyjnych, w tym m.in. współfinansowanych ze środków UE, RP i Funduszy Promocji. Środki Funduszy Promocji są w szczególności przeznaczone na sfinansowanie tzw. „wkładu własnego” organizacji branżowych w realizację kampanii promocyjnych i informacyjnych prowadzonych w ramach administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego mechanizmu „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych”, dzięki czemu będzie możliwe znaczące zwielokrotnienie efektu działań promocyjnych.
Na bieżący, 2014 rok zaproponowano 3 duże kampanie informacyjno – promocyjne:
- Niezwykłe Właściwości Zwykłych Owoców – 2 etapy
- EKOEUROPA – Jakość i Tradycja
- Ziemniak – Król warzyw – zestaw akcji promocyjnych
Pierwsza z nich prowadzona będzie przez Związek Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej we współpracy ze Stowarzyszeniem Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszeniem Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Truskawki.
Kampania ta ma zachęcać do konsumpcji owoców jagodowych - Polska jest ważnym ich producentem - największym na świecie czarnych porzeczek i malin, znaczącym w skali Europy i świata producentem truskawek i borówki. Średnia roczna produkcja tych wszystkich owoców w Polsce szacowana jest na około 500 tys. ton (tj. około 15% produkcji wszystkich owoców), a realizowana jest na powierzchni około 125 tys. ha (tj. 31% upraw sadowniczych). Owoce te zasługują na szczególną uwagę ze względu na swoje walory smakowe, prozdrowotne i wielorakie możliwości ich zagospodarowania. Wszystkie nadają się konsumpcji w stanie świeżym, jak również na przetwory. Celem kampanii, która rozpoczyna się od promocji owoców jagodowych na polskim rynku ma być wzrost spożycia owoców jagodowych na wszystkich rynkach docelowych. W pierwszym roku będzie prowadzona w Polsce, a w kolejnych 2 latach (2015-2016) również na rynkach zagranicznych: w Czechach, Finlandii, Austrii i Szwecji.
Kampania „Niezwykłe Właściwości Zwykłych Owoców" realizowana od stycznia do grudnia 2014 roku na polskim rynku, będzie pilotażem programu Unii Europejskiej „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych” w latach 2015-2017. Działania w Polsce mają być skupione na przekazywaniu informacji o podstawowych walorach owoców jagodowych.
Grupami docelowymi tych informacją mają być przede wszystkim dzieci i młodzież w wieku szkolnym, kobiety prowadzące gospodarstwa domowe oraz osoby aktywne zawodowo, świadomie dbające o swoje zdrowie. Przekaz tych informacji ma być realizowany za pośrednictwem pracy konsumenckiej (porady, przepisy, informacje o walorach zdrowotnych owoców jagodowych), prasy branżowej (zachęcenie potencjalnych eksporterów do sięgania po owoce jagodowe z polskich plantacji), kampanie internetowe (stworzenie serwisu internetowego promującego owoce jagodowe) i kampanie reklamowe realizowane w wybranych miastach Polski.
W przypadku drugiej kampanii – jest to propozycja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polaka Ekologia”, a działania w ramach proponowanej kampanii mają objąć między innymi promowania polskich produktów ekologicznych na rynkach trzecich (pozaunijnych) – miedzy innymi w Japonii, Singapurze czy USA.
Trzecim proponowanym programem promocyjnym - „Ziemniak – Król warzyw” jest proponowana przez Stowarzyszenie Polski Ziemniak akcja promocyjna mająca na celu przekazanie wiedzy na temat warzywa jakim jest ziemniak wraz z jego wszelkimi zaletami – ma ona miejsce na polskim rynku.
Łączny budżet omówionych kampanii to:
dla Niezwykłych Właściwości Zwykłych Owoców 16 700 000 PLN prze okres 3 lat a wysokość wsparcie ze strony Funduszu Promocji to 7 940 004 PLN;
Ekoeuropa – to suma 13 358 230,71 PLn z czego 450 000 plan współfinansuje Fundusz;
Ziemniak – król warzyw to suma 210000 PLN z czego całość pokryta zostanie ze środków Funduszu promocji.
Opracowanie: Dagmara Długokęcka – FAMMU/FAPA