- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Grupy Producentów Rolnych
Aktualności | Akty prawne | Etapy organizowania GPR | Pomoc finansowa
Wykaz GPR | Warto wiedzieć | Ważne kontakty | Pytania i odpowiedzi
Cel działania grupy producentów rolnych:
- wspólna sprzedaż produktów lub grup produktów wyprodukowanych w gospodarstwach członków grupy, za jej pośrednictwem,
- dostosowanie produkcji rolnej do warunków rynkowych,
- koncentracja podaży,
- poprawa efektywności gospodarowania.
- podniesienie dochodów rolników poprzez redukcję kosztów, możliwość planowania i przygotowania dużych, jednorodnych partii produktów o wysokiej jakości,
- ochrona środowiska naturalnego.
Korzyści wynikające z tworzenia się grup producentów rolnych:
- ograniczenie liczby pośredników,
- wspólny zakup (hurtowy) środków do produkcji - tańsze dla grupy: nawozy, środki ochrony roślin, transport, itp.,
- dysponowanie większą i jednolitą partią towaru o wysokiej jakości,
- znacznie lepszy kontakt z odbiorcami gotowymi zapłacić wyższą cenę za produkty o ustalonych standardach jakościowych, poprzez zapewnienie ciągłości dostaw określonej wielkości partii towaru,
- wspólne przygotowanie odpowiednich partii produktów (magazynowanie, suszenie, konfekcjonowanie, pakowanie i oznakowanie),,
- silniejsze partnerstwo powodujące wzmocnienie dominacji na rynku i jego lepszy monitoring (dostęp do informacji),
- wspólne inwestycje (kapitał, kredyty, maszyny, magazyny, chłodnie, itp.) oraz wprowadzanie nowych technologii,,
- prowadzenie szkoleń i działań marketingowych (wspólna promocja produktów),
- wymiana doświadczeń i informacji rynkowej,
- rozłożenie ryzyka na wszystkich członków grupy i wspólne rozwiązywanie problemów oraz korzystanie z doradztwa.
Kontakt:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Departament Rynków Rolnych
Wydział Produktów Ogrodniczych, Spółdzielczości Rolniczej i Grup Producentów Rolnych
e-mail: sekretariatrr@minrol.gov.pl
tel: (22) 623-16-32 fax: (22) 623 - 23-00