- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Jemy eko
Polska Izba Żywności Ekologicznej w partnerstwie z Fundacją Zwalcz Nudę, Kujawsko – Pomorskim Stowarzyszeniem Producentów Ekologicznych EKOŁAN oraz Poloniakiem realizuje operację pt. Jemy Eko.
Celem operacji jest: promowanie zrównoważonej produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności, informowanie oraz edukowanie społeczeństwa w zakresie podstawowych i praktycznych zasad i sposobów identyfikacji ekologicznych produktów spożywczych przez konsumentów, w tym pod kątem krajowości i lokalności pochodzenia tych produktów. Cel ten przekłada się na stymulowanie ekologicznego patriotyzmu konsumenckiego i popytu na krajowe ekoprodukty.
Z wyż. wym. celem tym wiąże się drugi główny cel projektu, którym jest zachęcanie rolników do przechodzenia na ekologiczne metody produkcji rolnej oraz wspieranie ich w organizowaniu krótkich, lokalnych łańcuchów dostaw, powiązanych z określonymi grupami odbiorców (konsumentów). Krótkie łańcuchy dostaw ekoprodutków w projekcie będą prezentowane jako przedsięwzięcia ekoinnowacyjne organizacyjnie, warte zainteresowania i zaangażowania ze strony producentów i dystrybutorów żywności.
Grupą docelową operacji są:
- konsumenci żywności zainteresowani nabywaniem produktów wysokiej jakości żywieniowej i zdrowotnej, do których należą certyfikowane produkty ekologiczne. Do grupy tej należą w szczególności osoby młode oraz rodzice zainteresowani zdrowym odżywianiem dzieci i członków swoich rodzin. Pod względem ilościowym są to w przeważającej mierze mieszkańcy miast, osoby wykształcone i korzystające z internetowych środków komunikacji. Ta grupa celowa obejmuje beneficjentów z obszaru całej Polski.
- producenci żywności (rolnicy), zarówno Ci posiadający już atest produkcji metodami ekologicznymi, jak i Ci w trakcie przestawiania gospodarstwa na ekoprodukcję, jak również rolnicy w różnym stopniu zainteresowani podjęciem się produkcji żywności metodami ekologicznymi. Grupa docelowa obejmuje obszar całej Polski. Do grupy tej zaliczają się również przetwórcy oraz dystrybutorzy żywności jako interesariusze łańcucha dostaw.
W ramach operacji zaplanowano realizację następujących form:
- 3 Stoiska wystawiennicze: 2 na Targach żywności (Targi Biocontracting w Nadarzynie i Natura Foods w Łodzi oraz 1 stoisko podczas Narodowego Dnia Sportu );
- 10 artykułów informacyjno-edukacyjnych, podzielonych na dwie grupy adresatów: konsumentów oraz producentów żywności;
- 3 foldery informacyjne dla 3 grup odbiorców: konsumentów, sklepy detaliczne oraz rolników i przetwórców polskiej żywności ekologicznej;
- 2 filmy promujące żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję;
- Kampania PR-owa w Internecie promująca żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję.
Planowane wyniki operacji/efekty
- 3000 osób odwiedzających stoiska poinformowanych w sposób bezpośredni w zakresie tematycznym objętym operacją;
- opublikowanych w internecie 10 artykułów informacyjno-promocyjnych na temat żywności ekologicznej (planowane 4000 pobrań/wyświetleń artykułów ze strony internetowej);
- opracowane, wydane i rozdystrybuowane zainteresowanym osobom 3 foldery promocyjne w nakładzie 5 tys.;
- wyprodukowany spot i film na temat certyfikowanych produktów ekologicznych (planowana liczba emisji i pobrań dla spotu 20 tys., dla filmu 3.000);
- 100 tys. odbiorów kampanii promocyjnej w Internecie.
Polska Izba Żywności Ekologicznej w partnerstwie z Fundacją Zwalcz Nudę, Kujawsko – Pomorskim Stowarzyszeniem Producentów Ekologicznych EKOŁAN oraz Poloniakiem zrealizowała operację pt. „Jemy Eko”
Celem operacji było: promowanie zrównoważonej produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności, informowanie oraz edukowanie społeczeństwa w zakresie podstawowych i praktycznych zasad i sposobów identyfikacji ekologicznych produktów spożywczych przez konsumentów, w tym pod kątem krajowości i lokalności pochodzenia tych produktów. Cel ten przekładał się na stymulowanie ekologicznego patriotyzmu konsumenckiego i popytu na krajowe ekoprodukty.
Z wyż. wym. celem tym wiązał się drugi główny cel projektu, którym było zachęcanie rolników do przechodzenia na ekologiczne metody produkcji rolnej oraz wspieranie ich w organizowaniu krótkich, lokalnych łańcuchów dostaw, powiązanych z określonymi grupami odbiorców (konsumentów). Krótkie łańcuchy dostaw ekoprodutków w projekcie były prezentowane jako przedsięwzięcia ekoinnowacyjne organizacyjnie, warte zainteresowania i zaangażowania ze strony producentów i dystrybutorów żywności.
Grupą docelową operacji byli:
- konsumenci żywności zainteresowani nabywaniem produktów wysokiej jakości żywieniowej i zdrowotnej, do których należą certyfikowane produkty ekologiczne. Do grupy tej należą w szczególności osoby młode oraz rodzice zainteresowani zdrowym odżywianiem dzieci i członków swoich rodzin. Pod względem ilościowym są to w przeważającej mierze mieszkańcy miast, osoby wykształcone i korzystające z internetowych środków komunikacji. Ta grupa celowa obejmuje beneficjentów z obszaru całej Polski.
- producenci żywności (rolnicy), zarówno Ci posiadający już atest produkcji metodami ekologicznymi, jak i Ci w trakcie przestawiania gospodarstwa na ekoprodukcję, jak również rolnicy w różnym stopniu zainteresowani podjęciem się produkcji żywności metodami ekologicznymi. Grupa docelowa obejmuje obszar całej Polski. Do grupy tej zaliczają się również przetwórcy oraz dystrybutorzy żywności jako interesariusze łańcucha dostaw.
W ramach operacji zrealizowano następujące formy:
- 3 Stoiska wystawiennicze: 2 na Targach żywności (Targi Biocontracting w Nadarzynie18-20.05.2018 i Natura Foods w Łodzi 12-14.10.2018 oraz 1 stoisko podczas Narodowego Dnia Sportu 15.09.2018 Targi Biocontracting w Nadarzynie oraz Natura Foods w Łodzi - to największe wydarzenia targowe branży żywności ekologicznej w Polsce. Poprzez udział w obu targach projekt dotarł do rolników, przetwórców, producentów i stworzono sieć kontaktów ułatwiając drogę ekologicznego towaru od jego wyprodukowania – aż do klienta detalicznego. Narodowy Dzień Sportu to wielkie wydarzenie, które skupiło wokół siebie ludzi, dla których zdrowie jest bardzo ważne, stąd była to świetna okazja by dotrzeć do odbiorcy ostatecznego. 80% odwiedzających piknik to rodziny z dziećmi deklarujące, że chcą się zdrowo odżywiać. Na stoisku były również udzielane informacje dla rolników i dystrybutorów zainteresowanych rozwojem ekologicznych metod produkcji i dystrybucji swoich produktów, w tym współpracą branżową oraz tworzeniem i udziałem w krótkich łańcuchach dostaw żywności.
- 12 artykułów informacyjno-edukacyjnych, podzielonych na dwie grupy adresatów: konsumentów oraz producentów żywności; Opublikowano 12 artykułów tematycznych, które w sumie przeczytało ponad 3.000 osób na stronie internetowej projektu oraz kilkadziesiąt tysięcy na stronach promujących treści Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Powstały artykuły:
- Żywność ekologiczna czy konwencjonalna.
- Ekologiczne zakupy.
- Ekologiczne warzywa i owoce.
- Ekologiczny nabiał.
- Ekologiczne mięso.
- Wieś przyjazna dla życia, zdrowia i wypoczynku.
- Żywność ekologiczna w żywieniu dzieci.
- Produkcja ekologiczna a konwencjonalna – jaka różnica?
- Przestawianie produkcji rolnej na metody ekologiczne – dlaczego warto.
- Ekologiczne łańcuchy dostaw – marketing przyszłości
Wszystkie artykuły dostępne są na stronie Partnera KSOW w biurze prasowym - zobacz
3 foldery informacyjne dla 3 grup odbiorców: konsumentów, sklepy detaliczne oraz rolników i przetwórców polskiej żywności ekologicznej; Foldery zostały rozdane podczas targów, w ramach projektu Jemy eko. Dodatkowo Członkowie we własnym zakresie dystrybuowali swoimi kanałami foldery. Dodatkowy partner KSOW Ekołan rozdawał foldery dla rolników w swoim regionie.
2. filmy promujące żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję;
- „Produkujemy eko” – film informacyjny na temat żywności ekologicznej, Film o długości 7:43 min., emitowany w internecie na kanale YouTube oraz fanpage’u kampanii na Facebooku. Całkowita liczba wyświetleń: 5.902 link do filmu
- „Jemy eko – dzieci wiedzą lepiej” –Spot o długości 1:42 min., emitowany w internecie na kanale YouTube oraz fanpage’u kampanii na Facebooku. Całkowita liczba wyświetleń 20.541. link do spotu
Kampania PR-owa w Internecie promująca żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję.
Przeprowadzono Kampanie PR w internecie, mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Zrealizowano następujące działania:
- dystrybucja do dziennikarzy i blogerów koszy z produktami ekologicznymi wraz z informacją o starcie kampanii Jemy Eko
- dystrybucja do mediów 6 informacji prasowych na temat żywności ekologicznej oraz rolnictwa ekologicznego
- przygotowanie 3 infografik wykorzystanych w artykułach na www, do postów na FB oraz w informacjach prasowych do mediów
- utworzenie fanpage’a kampanii na Facebooku i jego prowadzenie (zasilanie treścią tekstową, graficzną, video), moderacja
Przygotowano stronę internetową www.jemyeko.com oraz jej kontent, infografiki.
Strona pełniła kilka funkcji:
- punkt informacyjny; to tutaj znajdują się artykuły, informacje o żywności ekologicznej i baza miejsc, w których można się w taką żywności zaopatrzyć
- strona jest też miejscem wymiany informacji między kontrahentami – producentami i odbiorcami żywności; na niej zbudowano możliwość zaczerpnięcia kontaktu i informacji
Strona składa się z kilkudziesięciu podstron podzielonych pod kątem odbiorcy na:
- informacje dla konsumentów i odbiorców ostatecznych – co to jest żywność ekologiczna i czemu warto się nią żywić, czym różni się od żywności konwencjonalnej i jak jest oznaczana, gdzie można ją nabyć (baza punktów), informacje o rolnikach i przetwórcach ekologicznych, żywności certyfikowanej itp.
- informacje dla rolników – platforma wymiany dobrych praktyk, baza danych, informacje wspierające ich kanały dystrybucyjne, skracające łańcuch dostaw, informacje wspierające rozpoczęcie produkcji ekologicznej, proces certyfikowania itp.
- sklepy i dystrybutorzy – czyli komplet informacji o producentach żywności ekologicznej, baza, możliwość wymiany kontaktów i podpowiedzi na temat zaopatrzenia sklepu w asortyment ekologiczny
Wyniki operacji/efekty
- 3000 osób odwiedzających stoiska zostało poinformowanych w sposób bezpośredni w zakresie tematycznym objętym operacją;
- opublikowano w Internecie 12 artykułów informacyjno-promocyjnych na temat żywności ekologicznej
- opracowano, wydano i rozdystrybuowano zainteresowanym osobom 3 foldery promocyjne w nakładzie 5 tys.;
- wyprodukowano spot i film na temat certyfikowanych produktów ekologicznych (liczba emisji i pobrań dla spotu 20.541., dla filmu 5.902);
- 152.591 odbiorów kampanii promocyjnej w Internecie.
News z 28.09.2018 r. - zobacz
Zaproszenie
Polska Izba Żywości Ekologicznej zaprasza na swoje stoisko numer 221 organizowane w ramach projektu Jemy Eko, które będzie miało miejsce na XI Międzynarodowych Targach żywności ekologicznej i naturalnej Natura Food w dniach 12-14 października 2018 w Łodzi.
Na targach promowane będą polskie ekologiczne produkty spożywcze oraz symbol zielonego listka. Będą dystrybuowane również foldery informacyjne do dystrybutorów - sklepy detaliczne: materiały zachęcające do włączania do oferty handlowej asortymentów produktów ekologicznych.
Poniżej mapa targów.
News z 26.09.2018 - zobacz
Jemy Eko na pikniku z okazji Narodowego Dnia Sportu
Polska Izba Żywności Ekologicznej w ramach projektu Jemy Eko uczestniczyła 15.09.2018 w pikniku z okazji Narodowego Dnia Sportu na błoniach PGE Narodowego. Na Pikniku promowane były polskie ekologiczne produkty spożywcze oraz symbol zielonego listka.
Rozdanych zostało około 5 000 folderów informacyjnych - materiałów pokazujących dlaczego warto żywić się certyfikowaną żywnością ekologiczną. Na stoisku Polskiej Izby Żywności Ekologicznej prowadzona była degustacja ekologicznych produktów naszych członków min: Naturavena, Niro, Bioveri, Dary Natury, Eko-Wital, Poloniak, Bio food, Piekarni Gzik i wiele innych.
Gościem specjalnym była Katarzyna Bosacka - polska dziennikarka prasowa i telewizyjna, autorka publikacji na temat zdrowia, urody, nauki, medycyny i wychowania dzieci, która odbyła wiele rozmów na temat ekologii i znaczenia zielonego listka. Na stanowisku odbywały się warsztaty dietetyczne z Panią Martyną Smolińską, która razem z gośćmi przygotowywała kulki mocy z ekologicznych produktów.
Udział w Targach BioContacting
Polska Izba Żywności Ekologicznej miała swoje stoisko na targach BioContracting, odbywających się w dniach 18-20 maja w Nadarzynie. Zainteresowanie stoiskiem było duże, po targach Izba zyskała nowych członków, a w ich trakcie odbyła około 40 rozmów z potencjalnymi członkami. Podczas targów odbyło się również Walne zgromadzenie Polska Izba Żywności Ekologicznej, w ramach którego poruszone były tematy związane z projektem „JEMY EKO”. Na stoisku dystrybułowane były również ulotki na temat żywności ekologicznej oraz odbyła się prezentacja produktów ekologicznych należących do członków Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Baza wiedzy na temat żywności ekologicznej
Zapraszamy do zapoznania się z artykułami informacyjno-edukacyjnymi opracowanymi w ramach projektu „Jemy Eko”
W ramach operacji opracowano serię 11-tu artykułów informacyjno-edukacyjnych, podzielonych na dwie grupy adresatów: konsumentów oraz producentów żywności. W serii pierwszej podjęte zostały zagadnienia dotyczące różnic między produktami ekologicznymi i konwencjonalnymi, wpływu żywności na zdrowie, ekologicznych zakupów, żywności i żywienia, ekologicznych produktów: warzyw, owoców, nabiału i mięsa; promocji wsi jako miejsca wytwarzania zdrowej żywności i miejsca atrakcyjnego wypoczynku. W drugiej serii artykułów zostały podjęte zagadnienia dotyczące: zalet i korzyści wynikających z produkcji ekologicznej w porównaniu do produkcji konwencjonalnej i intensywnej; przestawiania gospodarstw rolnych na ekologiczne metody produkcji a poprzez to zrównoważonego użytkowania zasobów przyrodniczych wsi; rozwijania trwałych powiązań kooperacyjnych w łańcuchu żywnościowym, w tym tworzenia zrównoważonych i krótkich łańcuchów dostaw produktów ekologicznych.
Tematyka artykułów adresowanych do grupy konsumentów przedstawia się następująco:
- Temat: „Żywność ekologiczna, czyli jemy dla zdrowia?”- pobierz. Zagadnienia: różnice między żywnością konwencjonalną a ekologiczną; naturalne i przemysłowe sposoby produkcji żywności; jak działają gospodarstwa ekologiczne; wpływ żywności i żywienia a zdrowie dzieci i dorosłych; rozmowa z ekspertem ds. żywności i żywienia,
- Temat: „Eko zakupy po polsku”- pobierz. Zagadnienia: jak kupować ekologicznie?; lokalność i sezonowość produktów ekologicznych; na co zwracać uwagę przy zakupach ekożywności; ekoznaki – jak je czytać; dostępność ekoproduktów; jak organizować się w grupy zakupowe?; zakupy bezpośrednie u rolnika; zdrowy, zrównoważony styl życia – jak żyć zdrowo w sposób przyjazny dla środowiska?; rozmowa z ekspertem ds. ekomarketingu,
- Temat: „Ekologiczne warzywa i owoce”- pobierz oraz „Jabłuszko z robaczkiem”- pobierz. Zagadnienia: sposoby produkcji ekologicznych owoców i warzyw – różnice między metodami konwencjonalnymi; walory odżywcze i prozdrowotne ekologicznych warzyw i owoców; jak pozyskiwać świeże warzywa i owoce w sezonie i poza sezonem; reportaż z wizyty w ekologicznym gospodarstwie sadowniczymi i warzywniczym; rozmowa z rolnikiem.
- Temat: „Eko mleko”- pobierz. Zagadnienia: sposoby produkcji ekologicznego nabiału i jaj – różnice między metodami konwencjonalnymi; walory odżywcze i prozdrowotne nabiału ekologicznego; jak pozyskiwać świeże nabiał; reportaż z wizyty w ekologicznych gospodarstwie mleczarskim; rozmowa z rolnikiem.
- Temat: „Ekologiczne mięso”- pobierz. Zagadnienia: sposoby produkcji ekologicznego mięsa i drobiu – różnice między metodami konwencjonalnymi; walory odżywcze i smakowe ekologicznych produktów mięsnych; jak pozyskiwać świeże mięso ekologiczne i drób; reportaż z wizyty w ekologicznym gospodarstwie hodowlanym; rozmowa z hodowcą ekologicznym.
- Temat: „Wsi spokojna, wsi wesoła!”- pobierz. Zagadnienia: wypoczynek na wsi w gospodarstwie ekologicznym – agroekoturystyka; jak atrakcyjnie spędzić czas na wsi z rodziną– weekend, urlop; praca i pomoc sezonowa w gospodarstwie ekologicznym; rozmowa z rolnikiem; rozmowa z ekspertem ds. turystyki.
- Tematy: „Żywność ekologiczna w żywieniu dzieci i niemowląt”- pobierz. Zagadnienia: wpływ żywności i żywienia na zdrowie i rozwój dzieci; substancje szkodliwe w żywności; zalety prozdrowotne żywności ekologicznej; diety; rozmowa z pediatrą
Tematyka artykułów adresowanych do producentów żywności przedstawia się następująco:
- Temat: „Produkcja ekologiczna a konwencjonalna – jaka różnica?”- pobierz. Zagadnienia: zalety i korzyści ekonomiczne wynikając z produkcji metodami ekologicznymi; certyfikacja ekologiczna i inne systemy znakowania żywności wysokiej jakości premium; perspektywy rozwojowe rynku ekoproduktów żywnościowych,
- Tematy: „Przestaw się na eko (produkcję)” - pobierz. Zagadnienia: dlaczego warto; zrównoważone korzystanie z zasobów przyrodniczych wsi; perspektywy ekonomiczne tendencje na rynku ekożywności; wymogi formalne i organizacyjne przestawiania gospodarstwa na ekoprodukcję żywności; finansowanie i dopłaty do ekoprodukcji i ekoprzetwórstwa; ekologiczna przedsiębiorczość pozarolnicza – małe przetwórstwo, agroekoturystyka.
- Temat: „Ekologiczne łańcuchy dostaw”- pobierz. Zagadnienia: sprzedaż bezpośrednia i krótkie łańcuchy dostaw; ekologia krótkich dróg; jak zorganizować w praktyce krótki łańcuch dostaw – krótkie abc...; aspekty praktyczne, organizacyjne, ekonomiczne, marketingowe tworzenia sieci współpracy; grupy producenckie i spółdzielczość, klastry; dobre przykłady zrównoważonych łańcuchów dostaw z kraju i zagranicy; ekomarketing i nowoczesne metody promocji ekoproduktów; współpraca branżowa i międzybranżowa; budowanie konsorcjów na rzecz promocji ekoproduktów lokalnych; partnerstwo. fileadmin/user_upload/ksow.pl/PROJEKTY_2018_-_Konkurs/Jemy_eko/Art_11_Ekologiczne_lancuchy_dostaw.pdf
PODSUMOWANIE PROJEKTU:
Polska Izba Żywności Ekologicznej w partnerstwie z Fundacją Zwalcz Nudę, Kujawsko – Pomorskim Stowarzyszeniem Producentów Ekologicznych EKOŁAN oraz Poloniakiem zrealizowała operację pt. „Jemy Eko”
Celem operacji było: promowanie zrównoważonej produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności, informowanie oraz edukowanie społeczeństwa w zakresie podstawowych i praktycznych zasad i sposobów identyfikacji ekologicznych produktów spożywczych przez konsumentów, w tym pod kątem krajowości i lokalności pochodzenia tych produktów. Cel ten przekładał się na stymulowanie ekologicznego patriotyzmu konsumenckiego i popytu na krajowe ekoprodukty.
Z wyż. wym. celem tym wiązał się drugi główny cel projektu, którym było zachęcanie rolników do przechodzenia na ekologiczne metody produkcji rolnej oraz wspieranie ich w organizowaniu krótkich, lokalnych łańcuchów dostaw, powiązanych z określonymi grupami odbiorców (konsumentów). Krótkie łańcuchy dostaw ekoprodutków w projekcie były prezentowane jako przedsięwzięcia ekoinnowacyjne organizacyjnie, warte zainteresowania i zaangażowania ze strony producentów i dystrybutorów żywności.
Grupą docelową operacji byli:
- konsumenci żywności zainteresowani nabywaniem produktów wysokiej jakości żywieniowej i zdrowotnej, do których należą certyfikowane produkty ekologiczne. Do grupy tej należą w szczególności osoby młode oraz rodzice zainteresowani zdrowym odżywianiem dzieci i członków swoich rodzin. Pod względem ilościowym są to w przeważającej mierze mieszkańcy miast, osoby wykształcone i korzystające z internetowych środków komunikacji. Ta grupa celowa obejmuje beneficjentów z obszaru całej Polski.
- producenci żywności (rolnicy), zarówno Ci posiadający już atest produkcji metodami ekologicznymi, jak i Ci w trakcie przestawiania gospodarstwa na ekoprodukcję, jak również rolnicy w różnym stopniu zainteresowani podjęciem się produkcji żywności metodami ekologicznymi. Grupa docelowa obejmuje obszar całej Polski. Do grupy tej zaliczają się również przetwórcy oraz dystrybutorzy żywności jako interesariusze łańcucha dostaw.
W ramach operacji zrealizowano następujące formy:
- 3 Stoiska wystawiennicze: 2 na Targach żywności (Targi Biocontracting w Nadarzynie18-20.05.2018 i Natura Foods w Łodzi 12-14.10.2018 oraz 1 stoisko podczas Narodowego Dnia Sportu 15.09.2018 Targi Biocontracting w Nadarzynie oraz Natura Foods w Łodzi - to największe wydarzenia targowe branży żywności ekologicznej w Polsce. Poprzez udział w obu targach projekt dotarł do rolników, przetwórców, producentów i stworzono sieć kontaktów ułatwiając drogę ekologicznego towaru od jego wyprodukowania – aż do klienta detalicznego. Narodowy Dzień Sportu to wielkie wydarzenie, które skupiło wokół siebie ludzi, dla których zdrowie jest bardzo ważne, stąd była to świetna okazja by dotrzeć do odbiorcy ostatecznego. 80% odwiedzających piknik to rodziny z dziećmi deklarujące, że chcą się zdrowo odżywiać. Na stoisku były również udzielane informacje dla rolników i dystrybutorów zainteresowanych rozwojem ekologicznych metod produkcji i dystrybucji swoich produktów, w tym współpracą branżową oraz tworzeniem i udziałem w krótkich łańcuchach dostaw żywności.
- 12 artykułów informacyjno-edukacyjnych, podzielonych na dwie grupy adresatów: konsumentów oraz producentów żywności; Opublikowano 12 artykułów tematycznych, które w sumie przeczytało ponad 3.000 osób na stronie internetowej projektu oraz kilkadziesiąt tysięcy na stronach promujących treści Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Powstały artykuły:
- Żywność ekologiczna czy konwencjonalna.
- Ekologiczne zakupy.
- Ekologiczne warzywa i owoce.
- Ekologiczny nabiał.
- Ekologiczne mięso.
- Wieś przyjazna dla życia, zdrowia i wypoczynku.
- Żywność ekologiczna w żywieniu dzieci.
- Produkcja ekologiczna a konwencjonalna – jaka różnica?
- Przestawianie produkcji rolnej na metody ekologiczne – dlaczego warto.
- Ekologiczne łańcuchy dostaw – marketing przyszłości
Wszystkie artykuły dostępne są na stronie Partnera KSOW w biurze prasowym - zobacz
3 foldery informacyjne dla 3 grup odbiorców: konsumentów, sklepy detaliczne oraz rolników i przetwórców polskiej żywności ekologicznej; Foldery zostały rozdane podczas targów, w ramach projektu Jemy eko. Dodatkowo Członkowie we własnym zakresie dystrybuowali swoimi kanałami foldery. Dodatkowy partner KSOW Ekołan rozdawał foldery dla rolników w swoim regionie.
2. filmy promujące żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję;
- „Produkujemy eko” – film informacyjny na temat żywności ekologicznej, Film o długości 7:43 min., emitowany w internecie na kanale YouTube oraz fanpage’u kampanii na Facebooku. Całkowita liczba wyświetleń: 5.902 link do filmu
- „Jemy eko – dzieci wiedzą lepiej” –Spot o długości 1:42 min., emitowany w internecie na kanale YouTube oraz fanpage’u kampanii na Facebooku. Całkowita liczba wyświetleń 20.541. link do spotu
Kampania PR-owa w Internecie promująca żywność i żywienie ekologiczne oraz ekologiczną produkcję.
Przeprowadzono Kampanie PR w internecie, mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Zrealizowano następujące działania:
- dystrybucja do dziennikarzy i blogerów koszy z produktami ekologicznymi wraz z informacją o starcie kampanii Jemy Eko
- dystrybucja do mediów 6 informacji prasowych na temat żywności ekologicznej oraz rolnictwa ekologicznego
- przygotowanie 3 infografik wykorzystanych w artykułach na www, do postów na FB oraz w informacjach prasowych do mediów
- utworzenie fanpage’a kampanii na Facebooku i jego prowadzenie (zasilanie treścią tekstową, graficzną, video), moderacja
Przygotowano stronę internetową www.jemyeko.com oraz jej kontent, infografiki.
Strona pełniła kilka funkcji:
- punkt informacyjny; to tutaj znajdują się artykuły, informacje o żywności ekologicznej i baza miejsc, w których można się w taką żywności zaopatrzyć
- strona jest też miejscem wymiany informacji między kontrahentami – producentami i odbiorcami żywności; na niej zbudowano możliwość zaczerpnięcia kontaktu i informacji
Strona składa się z kilkudziesięciu podstron podzielonych pod kątem odbiorcy na:
- informacje dla konsumentów i odbiorców ostatecznych – co to jest żywność ekologiczna i czemu warto się nią żywić, czym różni się od żywności konwencjonalnej i jak jest oznaczana, gdzie można ją nabyć (baza punktów), informacje o rolnikach i przetwórcach ekologicznych, żywności certyfikowanej itp.
- informacje dla rolników – platforma wymiany dobrych praktyk, baza danych, informacje wspierające ich kanały dystrybucyjne, skracające łańcuch dostaw, informacje wspierające rozpoczęcie produkcji ekologicznej, proces certyfikowania itp.
- sklepy i dystrybutorzy – czyli komplet informacji o producentach żywności ekologicznej, baza, możliwość wymiany kontaktów i podpowiedzi na temat zaopatrzenia sklepu w asortyment ekologiczny
Wyniki operacji/efekty
- 3000 osób odwiedzających stoiska zostało poinformowanych w sposób bezpośredni w zakresie tematycznym objętym operacją;
- opublikowano w Internecie 12 artykułów informacyjno-promocyjnych na temat żywności ekologicznej
- opracowano, wydano i rozdystrybuowano zainteresowanym osobom 3 foldery promocyjne w nakładzie 5 tys.;
- wyprodukowano spot i film na temat certyfikowanych produktów ekologicznych (liczba emisji i pobrań dla spotu 20.541., dla filmu 5.902);
- 152.591 odbiorów kampanii promocyjnej w Internecie.
„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”
„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”