- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Kim są przyszli konsumenci produktów mięsnych na rynku światowym?
Wydaje się, że ważnym zagadnieniem z punktu widzenia producentów staje się dziś zrozumienie wpływu zmian demograficznych na świecie na przyszły popyt na towary pochodzenia zwierzęcego oraz wzorce przyzwyczajeń konsumentów. Obecnie 91% światowej konsumpcji skupione jest w regionach, w których główną populację stanowią ludzie w wieku 40 lat i starszym. Według danych Global Demographics, ludność w wieku 40 lat i powyżej w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej oraz w zamożnej części Azji przekracza już połowę całej populacji, i jest odpowiedzialna za podejmowanie decyzji w dwóch trzecich gospodarstw domowych. Konsumenci w tym segmencie wiekowym w Chinach, Ameryce Południowej oraz Europie Wschodniej stanowią blisko połowę całej populacji, i jak się oczekuje dorównają w proporcjach zamożnej części świata do 2024 r.
Spośród grup wiekowych: dzieci w wieku do 14 lat, młodzież w wieku 15-24 lata, osoby tworzące rodziny w wieku 25-39 lat, nestorzy w wieku 40-64/70 lat bez dzieci oraz osoby na emeryturze w wieku 65/70 lat i więcej, tylko nestorzy w wieku 40-64/70 lat, których dzieci się usamodzielniły posiadają większe dyspozycyjne dochody oraz większe skłonności do oszczędzania. Jest to jedyna grupa wiekowa, która posiada realną siłę nabywczą z silnym potencjałem wzrostu do 2024 r. Jest też powszechnie wiadomo, że w segmencie wiekowym 39 lat i poniżej wydatki na towary i usługi rosną wraz z poprawą dochodów. Ludzie w grupie wiekowej 40 lat i powyżej skupiają się natomiast bardziej na jakości życia, bezpieczeństwie zdrowia, czerpią więcej z doświadczenia, mniej zaś interesuje ich aspekt „ilościowy”. Konsumenci w tej grupie wiekowej więcej podróżują, korzystają z różnych mediów, i generalnie są bardziej zaznajomieni z nowymi technologiami.
W odniesieniu do odbiorców dóbr, w tym oczywiście produktów mięsnych, grupa gospodarstw domowych posiadających dochody w przedziale 20-50 tys. USD, będzie znacząco rosła przede wszystkim w Chinach do 2024 r. Utrzymany zostanie także wzrostowy trend w wydatkach gospodarstw domowych dysponujących dochodami ponad 100 tys. USD, w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, zamożnej części Azji Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie.
Opracowanie: Paweł Kostrzyński - FAMMU/FAPA