- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Akcja z udziałem blogerów „Dobry biznes na wsi”
Partner: Polska Organizacja Turystyczna
Kwota dofinasowania 315 741,00 zł
Realizacja operacji: Od 01.06.2019 do 30.09.2019
Głównym celem akcji
- inspirowanie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich poprzez wykorzystywanie potencjału tych obszarów dla zrównoważonego rozwoju turystyki
- zakładanie biznesu turystycznego przez mieszkańców wsi, rolników w oparciu o istniejący potencjał i poprzez powrót do korzeni - do gospodarstw prowadzonych przez przodków
- zakładanie biznesu turystycznego przez mieszkańców miast na obszarach wiejskich
Długofalowym celem akcji „Dobry biznes na wsi” jest profesjonalizacja turystyki na obszarze wiejskim poprzez tworzenie profesjonalnych i kompleksowych produktów turystycznych, skoncentrowanych wokół biznesu agroturystycznego, w tym kameralnych miejsc o niepowtarzalnym klimacie, promujących zdrowy i dobry styl życia (gospodarstwa agroturystyczne i ekoturystyczne, rodzinne pensjonaty i restauracje wiejskie w stylu slowfood - oferujące naturalną kuchnię i wysokiej jakości produkty prosto z upraw i rzemieślniczych manufaktur, winnice, rękodzieło artystyczne jako przedmioty - pamiątki turystyczne - wykonywane ręcznie, poza masową produkcją, z wykorzystaniem naturalnych materiałów i inspirowane tradycyjnym wzornictwem). Turystyka na obszarach wiejskich ma stanowić rdzeń lokalnej gospodarki.
Operacja skierowana jest do:
- właścicieli inicjatyw wybranych przez Polską Organizację Turystyczną do udziału w projekcie, o których przygotowane zostaną publikacje w formie sucess stories. Liczba: 20 gestorów inicjatyw.
- mieszkańców obszarów wiejskich, poszukujących źródła dochodu pozarolniczego, planujący założenie / rozwój istniejącego biznesu opartego o potencjał kulturowy, przyrodniczy czy historyczny obszarów wiejskich.
Wartością dodaną realizacji operacji będzie dotarcie z komunikatem promocyjnym nt. wybranych ofert turystyki wiejskiej do turystów krajowych, osób potencjalnie zainteresowanych wypoczynkiem na wsi, poszukujących ciekawych form spędzania czasu wolnego. Biorąc pod uwagę zakładane KPI dla działań w internecie, łącznie zasięg dotarcia stworzonych w ramach operacji komunikatów w formie sucess stories można oszacować na 200 000.
„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”
„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”