- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Baza projektów
Na podstawie diagnozy stanu zagospodarowania przestrzennego gminy Jaraczewo została podjęta decyzja o poprawie i uporządkowaniu funkcji gospodarczych. Miało to wpłynąć na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej gminy i rozwój drobnej przedsiębiorczości oraz instytucji otoczenia biznesu. Projekt zakładał zmianę przeznaczenia zaniedbanego dotychczas, nieuporządkowanego i unikanego miejsca ma terenie Jaraczewa.
Istotą realizacji projektu było stworzenie miejsca promującego lokalną produkcję rolniczą, również wytwarzaną w systemie ekologicznym, dzięki któremu lokalna społeczność będzie miała dostęp do rodzimych produktów a lokalni przedsiębiorcy szerszy dostęp do rynku zbytu.
Grupę docelowa projektu stanowią mieszkańcy powiatu jarocińskiego.
Projekt wpisał się w Strategię Rozwoju Gminy Jaraczewo na lata 2016-2026, jako wspieranie rozwoju gospodarczego gminy oraz poprawę warunków dla rozwoju rolnictwa i przetwórstwa rolnego. Przygotowane zostały niezbędne dokumenty, m.in.: uchwała rady gminy, kosztorys inwestorski oraz pozwolenie na budowę.
W ramach projektu wykonano:
roboty budowlane hali targowej oraz montaż instalacji elektrycznej
roboty budowlane toalet wraz z montażem instalacji elektrycznej i sanitarnej
zagospodarowanie terenu
utwardzenie i wykonanie parkingu
zagospodarowanie terenów zielonych
posadowienie małej architektury miejskiej
postawienie hali namiotowej
Realizacja projektu wpłynęła na:
poprawę jakości życia mieszkańców
uporządkowanie przestrzeni
zwiększenie atrakcyjności estetycznej i gospodarczej
poprawę warunków dla rozwoju rolnictwa i przetwórstwa rolnego
promocję przetwórstwa lokalnego oraz produktów ekologicznych
Rolnicy (sprzedawcy) mają możliwość na szybką sprzedaż płodów rolnych (w tym półproduktów). W trakcie rozmów mogą pozyskać informacje o preferencjach konsumentów/klientów. Mają również możliwość zapoznać się z ofertą konkurentów, poznać techniki sprzedaży bezpośredniej oraz zaobserwować sposoby eksponowania produktów. Targowisko to także miejsce nauki technik sprzedaży i aktywnej rozmowy sprzedażowej oraz pozyskanie informacji o nowościach produkcyjnych.
Dlaczego projekt zasługuje na miano dobrej praktyki?Dotychczas zaniedbane, nieuporządkowane i unikane miejsce stało się aktywne, tętniące życiem, spełniające zamierzoną rolę. Targowisko przyczyniło się do wsparcia rozwoju gospodarczego gminy oraz pozytywnie wpłynęło na poprawę warunków dla rozwoju rolnictwa i przetwórstwa rolnego oraz na wymianę doświadczeń.