- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
E-targowisko czy e-bazarek? Przedstawiamy kolejne z inicjatyw Partnerów KSOW
Ośrodki Doradztwa Rolniczego utworzyły internetowe narzędzia, które mają rolnikom ułatwić sprzedaż swoich produktów. Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą we Wrocławiu uruchomił na swojej stronie internetowej Dolnośląskie e-targowisko http://www.dodr.pl/informacje/dolnoslaskie-e-targowisko
Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie sprzedaży bezpośredniej oraz bezpłatna promocja oferty dolnośląskich rolników i producentów regionalnej, tradycyjnej i ekologicznej żywności związanej z rolnictwem oraz regionalnych twórców rękodzieła.
Zgłoszenia udziału w Dolnośląskim e-targowisku są przyjmowane poprzez przesłanie wypełnionego formularza wraz z jednym zdjęciem produktu lub produktów na adres e-mail: izabela.michniewicz@dodr.pl Informacji udziela: Izabela Michniewicz, Kierownik Działu Rozwoju Obszarów Wiejskich, tel. 71/339 86 56 wew. 150; e-mail: izabela.michniewicz@dodr.pl
Z kolei Podkarpacki e-bazarek https://podkarpackiebazarek.podrb.pl/ daje możliwość tworzenia krótkich łańcuchów dostaw pomiędzy producentami a konsumentami. To również doskonała bezpłatna promocja podkarpackich rolników, producentów regionalnej i ekologicznej żywności, usługodawców, twórców rękodzieła oraz kół gospodyń wiejskich.
Partnerami Podkarpackiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w tym przedsięwzięciu są m.in. Wojewoda Podkarpacki, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Podkarpacka Izba Rolnicza, Związek Stowarzyszeń Podkarpacka Izba Rolnictwa Ekologicznego, a także lokalne media.
Działalność serwisu ma pomóc mieszkańcom obszarów wiejskich w sprzedaży wytworzonych produktów i usług oraz realizacja hasła „CUDZE CHWALICIE, SWOJE POZNAJCIE”.
Warto również wspomnieć o działaniach Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa m.in. utworzeniu wraz z MRiRW Platformy Żywnościowej, której podstawą działania jest giełda, izba rozliczeniowa i magazyny autoryzowane i można poprzez nią obracać towarami rolnymi, przy bezpiecznych rozliczeniach i wysokiej jakości przechowywanego towaru.
Przypominamy także o akcji #KupujŚwiadomie #Produktpolski
Kupuj świadomie PRODUKT POLSKI – Twój wybór ma ogromne znaczenie! Kupując produkty krajowego pochodzenia wspierasz przedsiębiorców, rolników i firmy działające na terenie Polski, wspierasz budżety samorządów i dajesz wyraz nowoczesnego patriotyzmu. Jak pisze Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski w apelu inaugurującym kampanię Kupuj świadomie PRODUKT POLSKI: „Z punktu widzenia przyszłości polskiego rolnictwa oraz gospodarki to priorytet i nasz wspólny cel i społeczny obowiązek”.
Jak to działa?
Producenci mogą dobrowolnie znakować środki spożywcze informacją PRODUKT POLSKI. Przepisy te dają producentom możliwość wyróżniania na rynku produktów wyprodukowanych w Polsce z polskich surowców poprzez oznakowanie ich informacją PRODUKT POLSKI, konsumentom zaś umożliwiają odnalezienie na sklepowej półce krajowego asortymentu. Znak PRODUKT POLSKI dzięki prostej grafice nawiązującej do polskiej flagi jest łatwo zauważalny przez konsumentów, którzy kraj pochodzenia traktują jako jedno z kryteriów wyboru produktów rolno-spożywczych.