Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW (strona archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Jakie są najpopularniejsze warzywa i owoce w Polsce? - wyniki badania

01.04.2020

Najpopularniejszymi owocami w Polsce są jabłka, truskawki, czereśnie, śliwki, gruszki, maliny, wiśnie, borówki, porzeczki i aronia. Spośród wszystkich warzyw Polacy najczęściej jedzą pomidory, ogórki, cebulę, marchew, sałatę, paprykę, kalafiora i kapustę - to wnioski z „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców" przeprowadzonych na zlecenie Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

W ramach realizowanych przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” poznaliśmy najpopularniejsze gatunki 2019 r.

Wśród warzyw najpopularniejsze są pomidory. W sezonie co najmniej raz w tygodniu jadło je 93% badanych. 88% Polaków w 2019 roku jadło ogórki, 78% cebulę, 80% marchew, a 73% sałatę. Kapusta i kalafior jedzone są, co najmniej raz w tygodniu, przez odpowiednio 53% i 44%. Na kolejnych miejscach Polacy zadeklarował w 2019 roku konsumpcję dyni (41%), cukinii (25%) oraz brokułów (15%).

W 2019 roku najpopularniejszymi owocami były jabłka i truskawki. W sezonie, co najmniej raz w tygodniu, jadło je odpowiednio 85% i 83% Polaków. Maliny i czereśnie spożywało 59%, śliwki 54%, a gruszki 51%. 42% Polaków w sezonie co najmniej raz w tygodniu je wiśnie, już 38% borówki, a 24% czarne i czerwone porzeczki. Aronię spożywa 12% badanych.

Zdecydowana większość Polaków jada warzywa i owoce także poza sezonem na dane warzywo czy owoc. Wśród owoców najczęściej są to truskawki i maliny, z warzyw sałata i papryka.

„Jemy owoce z drugiego końca świata zamiast korzystać z wyjątkowego bogactwa krajowej oferty. Korzystajmy z bogactwa przetworów. Na półkach i w ladach chłodniczych leżą skarby, których nam dzisiaj potrzeba – mówi prof. N. farm. Iwona Wawer.

 

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owocowe” prowadzi KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.  

Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.


Źródło: www.pap.pl

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009