- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Targi Regionalia - produkt lokalny i agroturystyka
Około 25 tys. osób odwiedziło Centrum MT Polska w Warszawie, w którym od 19 do 21 kwietnia odbywały się drugie Targi Regionalia, premierowa edycja Targów Agroturystyka oraz osiemnaste Targi Turystyki i Wypoczynku Lato. Odwiedzający mogli zapoznać się z ofertą blisko 500 wystawców, którzy na stoiskach prezentowali lokalne wyroby z Polski i ze świata, propozycje wypoczynku blisko natury w otoczeniu malowniczych krajobrazów w kraju i za granicą. Na zwiedzających czekały smaczne degustacje kulinarnych specjałów. Wystawcy kusili m.in. wybornymi mięsami, chrupiącym pieczywem, słodkościami, aromatycznymi miodami, a także tradycyjnymi przetworami i wyrobami z mleka. Nie brakowało różnorodnych trunków, w tym lokalnych browarów, które można było posmakować w ramach Święta Piw Regionalnych. W ramach targów odbywały się także spotkania merytoryczne, warsztaty, pokazy gotowania.
Oprócz stoisk lokalnych wytwórców i prducentów, swoje stoiska miały także poszczególne regiony Polski. Regiony promowały charakterystyczne dla danych obszarów produkty i wyroby, rozpowszechniały materiały z informacjami, zapraszały na liczne imprezy i wydarzenia w całej Polsce.
- Przede wszystkim siłą tych targów jest ogromna liczba wystawców, niebywale ciekawych i smacznych produktów. (…) Widać, że jest postęp co roku. Fajne jest to, że można zobaczyć, co Polacy produkują w małych zakładach i firmach, ale też, że można wszystkiego spróbować – powiedział Karol Majewski z firmy Nalewki Staropolskie.
Konkursowe zwycięstwa
Ponadto tegoroczna edycja targów była okazją do wyróżnienia wyjątkowych lokalnych wyrobów. W Konkursie na Najlepszy Produkt Regionalny spośród 61 propozycji zgłoszonych przez wystawców w trzech kategoriach nagrodzonych i wyróżnionych zostało łącznie aż 20 wyrobów. Wśród zgłoszonych produktów były tak niezwykłe jak np.: musztarda truskawkowa. Za najlepszy produkt regionalny jury jednogłośnie uznało miód wrzosowy z Gospodarstwa Pasiecznego „Bartnik Mazurski”, które zostało uhonorowane Grand Prix Targów Regionalia 2013.
W konkursie przyznawano też Złote Medale Targów Regionalia. W kategorii Skarby Natury trafił on do czterech wystawców: Gospodarstwa EKO-AGRO Turystycznego za kuleczki z koziego sera w oleju, firmy Smak Tradycji za polędwicę suszoną dojrzewającą, Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Międzyborzu za masło tradycyjne, a także firmy Koneser za parówki cielęce. W grupie Promile i Procenty Złotym Medalem nagrodzono firmę Nalewki Staropolskie za nalewkę na pędach sosny „Zapach Lasu”.
- W tym roku sama liczba wystawców jest ogromna. Jest to wspaniałe miejsce, by nawiązać nowe kontakty, podzielić się doświadczeniami, a tutaj w gronie producenckim to bardzo ważny akcent (…) Zainteresowanie zwiedzających jest bardzo duże – zauważył Julian Bielawski z firmy Koneser.
Uroczyste otwarcie
Targi Regionalia i Agroturystyka, które odbywały się w ramach Targów LATO, zainaugurowała uroczysta ceremonia. Udział w niej wzięli m.in. Dorota Niedziela, poseł na Sejm RP, przewodnicząca Sejmowej Podkomisji Nadzwyczajnej do spraw zmian legislacyjnych dotyczących sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych, a także Jan Krzysztof Ardanowski – poseł na Sejm RP, zastępca przewodniczącego Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Nie zabrakło przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - dr Anity Szczykutowicz, Dyrektora Departamentu Promocji i Komunikacji oraz jej Zastępcy Dariusza Goszczyńskiego.
Więcej informacji na www.targiregionalia.pl i www.targiagroturystyka.pl.
Tekst i zdjęcia: Targi Regionalia
Słowa kluczowe : targi, produkt tradycyjny i lokalny