- KSOW 2014-2020
- PLAN DZIAŁANIA
- LEADER 2014-2020
- SZUKAM PARTNERA
- EWALUACJA PROW
- POMOC TECHNICZNA SCH. II
- Projekty Partnerów - 2017 r.
- Projekty Partnerów - 2018 r.
- Projekty Partnerów - 2019 r.
- Projekty Partnerów - 2020 r.
- Konkurs 4/2020
- Konkurs 5/2021
- .
- Turystyka na wsi
- Rynki rolne
- Analizy i ekspertyzy
- Rozwój regionalny i lokalny
- Grupy Producentów Rolnych
- Strategia UE dla Regionu Morza Bałtyckiego
- Produkty regionalne i tradycyjne
- Finansowanie operacji w BGK
- Linki
- .
- Nabory wniosków SC KSOW
- ARCHIWUM - PROW 2007-2013:
- KSOW
- Działania SC KSOW
- Leader
- WPR po 2013 roku
- Współpraca międzynarodowa
- Biuletyn KSOW
- RODO
- Polityka prywatności i plików cookies
Konkurs „Nakręć się na zdrowie” – zakończenie II edycji
Zakończyła się II edycja konkursu „Nakręć się na zdrowie”. Młodzi entuzjaści sztuki filmowej oraz fani zdrowego stylu życia mieli szansę wykazać się kreatywnością. Konkurs miał charakter ogólnopolskiej, międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Organizatorem konkursu była Fundacja Banku Ochrony Środowiska. Gala finałowa konkursu, która zorganizowana została przy udziale Sekretariatu Centralnego KSOW odbyła się w siedzibie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zwycięzcy otrzymali nagrody o wartości ponad 40 tys. zł ufundowane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Przedmiotem konkursu było stworzenie spotu reklamowego (30-45 sekund) promującego żywność ekologiczną i zdrowe odżywianie oraz reportaż "Za kulisami" (do 3 minut) z jego realizacji.
Celem konkursu jest zmiana nawyków żywieniowych młodzieży na rzecz dokonywania świadomego wyboru żywności ekologicznej oraz upowszechnianie wiedzy na temat zasad znakowania żywności ekologicznej i wpływu produkcji ekologicznej na stan środowiska naturalnego.
Konkurs podzielony został na 2 etapy, których tytuły odzwierciedlały charakter kolejnych działań tj. pierwszy etap nosił nazwę „Kręcimy się wokół tematu” podczas którego uczestnicy tworzyli zespół, rozdzierali role, dzielili się odpowiedzialnością za różne obszary organizacji oraz zapoznawali się z tematem, przygotowali początkową koncepcję filmu. Drugi etap miał bardziej „filmowy” charakter i nosił nazwę „Kręcimy filmy!” – polegał więc na przygotowaniu scenariusza, scenopisu, scenografii i uruchomieniu własnego studia producenckiego. Nakręcone spoty i reportaże były poddawane procesowi postprodukcji tj. montaż, dodanie dźwięku, grafiki, stworzenie własnych tablic początkowych i końcowych itp. Filmy musiały zawierać wszystkie elementy „prawdziwego” filmu, ale stworzonego zostały we własnych, uczniowskich studiach przez osoby, które często dopiero zaczynały przygodę z filmem.
Fundacja BOŚ wspierała uczestników - na wortalu aktywniepozdrowie.pl zamieszczone zostały materiały konkursowe zawierające wiedzę na temat żywności ekologicznej, a także praktyczny „Poradnik młodego filmowca”, który prowadził uczniów krok po kroku przez cały proces realizacji filmu – od idei po napis The End.
Każdy etap konkursu był szczegółowo opisany w regulaminie działania, który prowadził uczestników krok po kroku przez wszystkie etapy. W regulaminie konkursu zawarto tematy, których powinny dotyczyć spoty, m.in.: promocja żywności ekologicznej, znaczenie różnorodnego, zbilansowanego odżywiania, uświadomienie konieczności dokonywania właściwych wyborów żywieniowych a także wymiana między rówieśnikami informacji na temat zwyczajów żywieniowych młodych ludzi, czy przedstawienie pozytywnego wpływu rolnictwa ekologicznego na ochronę środowiska, poziom różnorodności biologicznej, glebę oraz zdrowotność roślin i zwierząt.
Młodzież nakręciła spoty filmowe przekonujące rówieśników, że zdrowe odżywianie jest nie tylko w modzie, ale także przynosi wymierne korzyści – łatwiej się uczysz, mniej chorujesz, jesteś sprawny fizycznie, masz dużo energii i entuzjazmu. Udział w konkursie wymagał wiele czasu, zaangażowania i energii. A wiele zespołów stworzyło nawet własną muzykę i grafikę do swoich produkcji.
Do konkursu zgłosiło się prawie 1800 uczestników, co oznacza 220 zespołów. W konkursie brali udział uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy tworzyli 5-10 osobowe zespoły konkursowe.
Sędziowie wyłonili 3 najlepsze spoty i reportaże oraz zdecydowali o przyznaniu 3 nagród specjalnych dla zespołów wyjątkowo kreatywnych. Wygrały filmy, w których oryginalny pomysł został przedstawiony w niebanalnej formie.
W kategorii najlepszy spot zwyciężyły zespoły:
1. „Animatiw”;
2. „Custom Shot”;
3. „p pixel”.
W kategorii najlepszy reportaż zwyciężyły zespoły:
1. „ABeFIT”;
2. „Open Eye”;
3. „Custom Shot”.
Jury przyznało trzy dodatkowe wyróżnienia za kreatywność w realizacji filmów konkursowych w kategorii:
- najlepszy storyboard – zespół „Ekomechanicy”;
- oryginalny pomysł na realizację reportażu – „Filmowcy”;
- najlepszy podkład muzyczny /piosenkę autorską/ – „Hell’s Kitchen”.
Więcej informacji - na stronach konkursu
Słowa kluczowe : młodzież, konkurs, żywność ekologiczna