Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW (strona archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Agrotrendy - zapraszamy do obejrzenia audycji!

05.09.2018

Zapraszamy do obejrzenia cyklu audycji i felietonów powstałych w ramach realizacji projektu „Wyróżnij się! – Specjalizacja w turystyce kluczem do sukcesu” i emitowanych na antenie regionalnych telewizji w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskimi zachodniopomorskim.

Opisy poszczególnych odcinków przygotowane przez Partnera:

1 odcinek - Istota turystyki wiejskiej i agroturystyki: Wieś – moje miejsce na ziemi

W pierwszym odcinku, na bazie przykładów, pokażemy czym jest agroturystyka tradycyjna i co wyróżnia ją na tle turystyki wiejskiej.  Pokażemy jakie walory (dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe) wykorzystują gospodarstwa, by przyciągać turystów oraz jakich atrakcji  i warunków oczekują obecnie osoby chcące wypocząć pod gruszą . Jest to niezwykle istotne ze względu na fakt, że to oczekiwania turystów są obecnie wyznacznikiem kierunku rozwoju turystyki obszarów wiejskich. Z kamerą odwiedzimy gospodarstwa agroturystyczne, które powstały na bazie czynnego gospodarstwa rolnego przybliżając widzom dobre praktyki. Sprawdzimy także, w jakiej formie i kiedy agroturystyczny biznes może się obecnie opłacać i jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem tego typu działalności.

2 odcinek - Produkt kulinarny jako produkt turystyczny, czyli przez wieś ze smakiem

Współczesna wieś przyciąga turystów smakiem i zapachem swojskiego jadła.  W drugim odcinku powiemy więc o zdrowotnych walorach żywności wiejskiej i ekologicznej. Poruszymy kwestie związane z żywieniem w gospodarstwie agroturystycznymi sprzedażą produktów w nim wyprodukowanych (krótkie łańcuchy dostaw, RHD), zwracając szczególną uwagę na wymagania sanitarne oraz prawne obowiązujące przy prowadzeniu tego typu działalności. Opowiemy również czym jest turystyka kulinarna - kierunek turystyki powiązany z powyższymi działaniami, reprezentowany przez niemałe grono wyznawców (tzw. foodies). Pokażemy dobre praktyki  działań prowadzonych z uwzględnieniem tradycji kulinarnych odwiedzanych regionów. Powiemy również o skutecznych sposobach wyróżnienia produktu, a także o imprezach organizowanych w duchu turystyki kulinarnej.

3 odcinek - Wieś na weekend

W trzecim odcinku programu powiemy o turystyce weekendowej, czyli kierunku oferującym atrakcje przyciągające klientów na maksymalnie dwa noclegi. Przedstawimy jakie atrakcje mogą nam w tym przypadku zaoferować gospodarstwa funkcjonujące w formie tradycyjnej agroturystyki, a jakie usługi będą wymagały rejestracji działalności gospodarczej. Wskażemy przykłady dobrych praktyk (organizacja wesel, jazda konna, spływy kajakowe, plenery fotograficzne, obserwacje nocnego nieba) oraz pokażemy jak zmieniają się przepisy w zależności od zakresu świadczonych usług.

4 odcinek - Edukacja w Zagrodzie

W czwartym odcinku cyklu opowiemy o popularnej specjalizacji oferty jaką jest prowadzenie zajęć edukacyjnych w oparciu o zasoby zagrody wiejskiej. Przedstawimy wymagania prawne obowiązujące przy prowadzeniu tego typu działalności, skupiając się w dużej mierze na zapewnieniu bezpieczeństwa odwiedzających nasze gospodarstwo grupom. Wskażemy popularne rodzaje programów edukacyjnych oraz oczekiwania głównych grup odbiorców oferty edukacyjnej (edukacja grup szkolnych, dorosłych, osób starszych itp.). Z kamerą pokażemy także dobre praktyki wśród obiektów należących do Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych.

5 odcinek - Turystyka zdrowotna na wsi – w poszukiwaniu bezpiecznej przystani

Przedstawimy również innowacyjną i przyszłościową formę specjalizacji usług świadczonych w gospodarstwach rolnych, jaką jest opieka nad osobami niesamodzielnymi realizowana w formie tzw. gospodarstwa opiekuńczego. Pokażemy dobre praktyki wśród gospodarstw skoncentrowanych na świadczeniu tego rodzaju usług. Z kamerą odwiedzimy również obiekty, w których można odpocząć, zadbać o swoje zdrowie i wewnętrzną równowagę. Potencjał wsi jest wielki i możemy z niego korzystać na wiele różnych sposobów.

6 odcinek - Na wsi z marketingiem na Ty

W szóstym odcinku cyklu powiemy m.in. o marketingu usług świadczonych przez obiekty turystyki wiejskiej oraz o skutecznej komercjalizacji oferty. Poruszymy również kwestię sieciowania produktów turystycznych (czym jest produkt turystyczny, aspekty prawne funkcjonowania sieci). Ukażemy także w jaki sposób turyści wyszukują interesujące ich oferty i  kryteria, którymi kierują się podczas wyboru. Zaprezentujemy skuteczne sposoby promocji oferty, poszerzone o komentarz turystów i touroperatorów. Pokażemy przykład współpracy podmiotów turystyki wiejskiej w ramach turystycznego produktu sieciowego, jak również przykłady przedsięwzięć realizowanych na wyższych szczeblach (ROT, LOT, LGD) w celu promocji marek lokalnych.

Harmonogram audycji:

Życzymy miłego oglądania!

Więcej informacji o projekcie - zobacz


 

„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”

„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009